1. Wow, fantastic blog layout! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you made running a blog glance easy. The full glance of your site is wonderful, as well as the content!
    You can see similar: sklep and here sklep

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Door je geestelijke gezondheid te voeden kun je beter contact maken met anderen, angst verminderen en je zelfvertrouwen vergroten. Er zijn genoeg kleine dingen die je nu al kunt doen om een verschil te maken. En het kost niets. Begin vandaag nog met deze zeven healthhacks.

  1. Maak tijd voor dingen waar je van geniet
    Klinkt simpel, maar vaak als ons leven drukker wordt of we ons gestrest en overweldigd voelen, geven we geen prioriteit aan het besteden van tijd aan activiteiten waar we van genieten. Aangename ervaringen kunnen leiden tot positieve emoties die negatieve gevoelens kunnen voorkomen.
  2. Bouw relaties op
    Gezonde relaties onderhouden, of dat nu met familieleden, collega’s, partners of vrienden is, is een van de nuttigste dingen die we kunnen doen voor onze geestelijke gezondheid. Relaties kosten tijd en moeite, dus zorg ervoor dat je tijd maakt om in die van jou te investeren.
  3. Word actief en eet evenwichtig
    Lichaamsbeweging kan niet alleen de symptomen van bepaalde stemmingsstoornissen zoals depressie en angst verminderen, maar kan ook het algemene fysieke welzijn bevorderen. Onze voeding kan onze stemming zowel positief als negatief beïnvloeden – het is dus de moeite waard om na te denken over wat we eten.
  4. Spendeer tijd met dieren
    Huisdieren kunnen niet alleen eenzaamheid tegengaan, routine opbouwen en lichaamsbeweging stimuleren; studies hebben aangetoond dat de zorg voor een dier kinderen kan helpen veiliger en actiever op te groeien. Wist je dat het aaien van een hond gedurende tien minuten je cortisolniveaus kan verlagen en je kan helpen om beter met stress om te gaan? Het nemen van een huisdier is natuurlijk iets wat je niet in een opwelling kunt doen, maar is juist iets waar je heel erg goed over na moet denken. Indien een huisdier niet in jouw leven past, kun je bijvoorbeeld een rondje met de hond van een bekende gaan lopen of vrijwilligerswerk doen bij een asiel of dierenopvang.
  5. Gebruik je sterke punten
    Begrijpen wat je sterke punten zijn en ze vervolgens gebruiken om het bereiken van doelen te vergemakkelijken, kan je welzijn stimuleren.
  6. Draag bij
    Er is een sterk verband tussen welzijn en zinvol werk. Je kunt op een aantal manieren bijdragen, waaronder door middel van mentorschap, vrijwilligerswerk of een kleine daad van vriendelijkheid.
  7. Breng tijd door in de natuur
    Of het nu gaat om een snelle wandeling door een lokaal park, een duik in de oceaan of een boswandeling, studies suggereren dat het een herstellend effect kan hebben op onze geest.
  8. Ontspanningstechnieken
    Na verloop van tijd kan stress zich in je lichaam ophopen en een ravage aanrichten in je geest. Een van de beste manieren om dit te bestrijden is door je geest actief te trainen om te ontspannen. Dit verlaagt het stressniveau, verlaagt de bloeddruk en vermindert de spierspanning. Er zijn verschillende ontspanningstechnieken waaronder bijvoorbeeld meditatie. Meditatie vergt oefening, maar het is een zeer krachtig hulpmiddel bij het bestrijden van moeilijke of zware tijden in je leven.
  9. Beoefen dankbaarheid en blijf positief
    Onthouden dat je dingen hebt om dankbaar voor te zijn in je leven is net zo belangrijk als gezond eten en sporten. Dankbaarheid is een geweldige manier om positief te denken als het leven je tegenzit. Neem elke dag wat tijd om na te denken over de positieve dingen in je leven, en schrijf ze op zodat je ze kunt terugvinden. Een positieve kijk op het leven hebben, zelfs in je donkerste momenten, kan je geestelijke gezondheid enorm helpen.

10 gezonde gewoonten waar je vandaag nog mee kunt starten

- RECLAME -

X